Forældre
2. års elev
3. års elev

Hør Mads Korsgaard Thomsen fortælle om sin søns gang på Gentofte Gymnasium

Bliv student på 2 år og kom hurtigt videre til drømmestudiet. En 2-årig STX giver helt samme muligheder som en almindelig STX.

Student uden omveje!

Vil du gå på Gentofte Gymnasium – Gentoftes eneste private gymnasium, hvor alle kender hinanden og klasserne er små, så lærerne ser dig og hjælper dig til at blive så dygtig, som du kan?

Vi er et privat gymnasium, og det betyder, at vores klasser oftest er mindre end på de offentlige gymnasier. Det giver mere tid og opmærksomhed til den enkelte elev. Der er samtidig mulighed for at blive tilknyttet en klassevejleder, få lektiehjælp og søge om en personlig mentor.

Du og din familie kan helt uforpligtende komme på besøg og opleve skolen til enten et af vores arrangementer i januar, eller ved at ringe til os og aftale et møde.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Tryg faglighed med plads til alle

På Gentofte Gymnasium, der er et privat gymnasium, går vi i faste klasser, tager på studieture og holder sociale arrangementer. Vi har respekt for hinanden, og her er plads til at være lige netop den, du er.

STX og HF

Vi tilbyder flere forskellige STX og HF-forløb, og du bliver en del af et fællesskab med 250 andre unge, som har valgt deres egen vej til en ungdomsuddannelse.

Tryg faglighed

Vi udfordrer, inspirerer, og støtter hver enkelt elev, så du kan få en god eksamen.

Små klasser

Alle bliver set og hørt. Der er kun omkring 25 elever i vores klasser.

Plads til alle

På Gentofte Gymnasium har vi en gennemsnitsalder på 17 år, og vi ser en værdi i hinandens forskelligheder.

Bliv en del af et godt studiemiljø med et stærkt sammenhold.

Vil du vide mere

Book en samtale med en af vores studievejledere, der kan give dig råd og vejledning om optagelsesproceduren, samt dine muligheder for at komme ind på drømmeuddannelsen.

Bemærk, at du normalt først kan blive optaget hos os, når det er mindst et år siden, at du afsluttede 9. klasse.

HF på 3 år: Bemærk, at det mindst skal være et år siden, at du afsluttede 9. eller 10. klasse.